Leveringsvoorwaarden

  • Prijzen en kosten De prijzen op abonnement.plint.nl zijn inclusief 9 of 21% btw en verzend- en eventuele administratiekosten. 
  • Prijswijzigingen voorbehouden. Bij prijswijzigingen en/of - verhogingen gelden de tarieven die op dat moment op abonnement.plint.nl vermeld staan.  

  • Bezorgadres en leveringsservice Abonnementen worden in Nederland geleverd en voor een meerprijs naar Belgie. Verzending naar andere landen is helaas niet mogelijk. Ook niet als je mailt ;-)  
  • Leveren op een ander adres: Bij het bestellen kun je kiezen voor een alternatief verzendadres. Onder de invulformulieren waar je je eigen (factuur)adres invult, staat een vakje: verzenden naar hetzelfde adres. Dat staat standaard aan. Als je dat vinkje wegklikt verschijnt een nieuw adresveld. Daar kun je het adres voor de jarige invullen.
  • Heb je een abonnement en wil je een adreswijziging doorgeven? Mail het even naar hallo@plint.nl Als je adreswijziging is doorgevoerd krijg je van ons een bevestiging.
    Let op: Nadat een factuur is gemaakt kunnen gegevens, zoals het aflever- en factuuradres, daarvan niet meer gewijzigd worden. De bestelling wordt afgeleverd op het adres dat tijdens de bestelling is opgegeven als bezorgadres, en de factuur op het factuuradres. Als er toevoegingen zijn dienen die direct te worden ingevuld bij het plaatsen van de bestelling. Wij menen dat werknemers van een bedrijf hier van op de hoogte zullen zijn. Wijzigingen die worden doorgegeven kunnen alleen worden verwerkt voor toekomstige facturen.
  • Heb je een Belgisch BTW-nummer en heb je een factuur nodig die intracommunautair opgemaakt is? Mail of bel ons dan even voordat je een bestelling doet. 

  • Levering We maken onze uitgaven met veel aandacht en plezier en doen ons uiterste best ook de verzending met de grootste zorgvuldigheid uit te laten voeren.   
    * We verzenden brievenbuspost met PostNL, pakjes met GLS.
    * Als je bestelling is ingepakt, krijg je een mail.
    * Als het een pakje is, staat er in de mail een track & trace nummer.
    * Daar kun je eventueel ook een ander bezorgmoment kiezen. 

  • Geen mail gehad? Dan gaat er iets niet goed. Stuur een mail aan hallo@plint.nl of bel (tijdens kantooruren) 040-2454001. Kijken we het meteen even na. Nadat je een bestelling hebt geplaatst, kan het aflever- en factuuradres daarvan helaas niet meer gewijzigd worden. Je bestelling wordt afgeleverd op het adres dat je tijdens de bestelling hebt opgegeven als bezorgadres. Postcode of huisnummer verkeerd ingevoerd? Is de bestelling al verzonden en heb je een verkeerd adres ingevoerd, dan rekenen we nogmaals bezorgkosten om het pakketje opnieuw te verzenden.

  • De bezorgdiensten hebben volgens afspraak 48 - 72 uur voor bezorging van de abonnementen. De bezorgdagen zijn dinsdag tot en met zaterdag. (Let op; abonnementen gaan altijd in met het eerstvolgende nummer dat verschijnt en wordt dus niet de volgende dag verzonden) Soms kan het door drukte bij de post zijn dat je het een paar dagen later ontvangt. We vragen hiervoor je begrip. 


  • Totstandkoming van de overeenkomst We hebben het recht een bestelling te weigeren, een abonnement te ontbinden of aan een levering bijzondere voorwaarden te verbinden.

  • Betalen Je kunt je bestelling direct afrekenen met IDeal (NL) of Bancontact (BE) of betalen via Klarna.
  • Abonnementen De betalingstermijn is 14 dagen. Als we het bedrag binnen 14 dagen niet hebben ontvangen, sturen we een eerste herinnering per mail. Als we ook daar geen betaling op ontvangen, sturen we een week later een tweede herinnering. Bij de laatste herinnering, die we per post versturen, worden herinneringskosten van € 6 in rekening gebracht en bij het oorspronkelijke factuurbedrag opgeteld. Dat klinkt misschien flauw maar herinneringen versturen kost postzegels en tijd en dus ook geld. Voorkom hogere kosten en betaal op tijd. 
  • Nadat een factuur is gemaakt kunnen gegevens, zoals het aflever- en factuuradres, daarvan niet meer kosteloos gewijzigd worden. De bestelling wordt afgeleverd op het adres dat tijdens de bestelling is opgegeven als bezorgadres, en de factuur op het factuuradres. Als er toevoegingen zijn dienen die direct te worden ingevuld bij het plaatsen van de bestelling. Wij menen dat werknemers van een bedrijf hiervan op de hoogte zullen zijn. Na het verstrijken van een termijn van zes weken wordt de factuur beschouwd als door de klant geaccepteerd. Correcties van de factuur zijn na het verstrijken van deze termijn niet meer mogelijk.
  • We gaan helemaal over naar digitaal factureren. Dat zorgt voor snellere afhandeling doordat we de postbode er tussenuit halen, en het scheelt veel papier en postzegels. Geef je geen e-mailadres aan ons door? Dan komt er binnenkort een bedrag bij op je factuur. Dat klinkt misschien flauw, maar facturen en herinneringen versturen kost postzegels en tijd en dus ook geld.
  • Opzegging abonnement. Alle abonnementen worden ieder jaar automatisch verlengd. Opzeggen kan alleen schriftelijk, om misverstanden te voorkomen. Een mail naar hallo@plint.nl is ook goed. Vermeld bij de opzegging de volledige adresgegevens. Let er goed op dat je een ontvangstbevestiging van ons ontvangt. Het is handig om die ontvangstbevestiging ook nog even te bewaren. Er gaat wel eens iets mis in de digitale wereld - als je geen mail terug krijgt, is de kans groot dat je mail niet is aangekomen en de opzegging dus ook niet.  
  • Opzeggen met terugwerkende kracht gaat niet, je zegt altijd op per eerstvolgende mogelijkheid. Een posterabonnement moet uiterlijk eind juni worden opgezegd, een abonnement op DADA of DICHTER - na de eerste abonnementsperiode - uiterlijk 3 maanden voor het volgende nummer verschijnt.
  • Herroepingsrecht Voor alle aankopen geldt een zichttermijn van 30 dagen. In deze periode heb je een herroepingsrecht. Dit betekent dat je de bestelling zonder reden kunt retourneren of annuleren. Wel betaal je zelf de kosten van het terugsturen. En natuurlijk moet alles onbeschadigd en ongebruikt zijn, in oorspronkelijke staat en in oorspronkelijke verpakking. Als het niet in de originele verpakking retour komt, brengen we de kosten in rekening die we maken om het weer in originele staat terug te brengen. Met een kopie van de pakbon met daarop je rekeningnummer kun je de bestelling terugsturen naar Plint t.a.v. Afdeling retouren Postbus 164 5600 AD Eindhoven
    Voeg bij de geretourneerde bestelling je rekeningnummer toe. Dat hebben we nodig om je geld binnen 14 dagen op je rekening over te schrijven. 

  • Transportgarantie Als je vóór het openen van je levering schade constateert aan de verpakking, neem dan meteen contact op. Ongebruikte beschadigde artikelen worden kosteloos vervangen. Als je het pakket al hebt geopend op het moment dat je de schade constateert, gelden de gewone regels van terugsturen.

  • Toch niet helemaal tevreden? We doen ons uiterste best je bestelling zo snel mogelijk compleet te versturen. Maar natuurlijk kan er altijd iets misgaan - het blijft mensenwerk ;-) Mocht je niet tevreden zijn, neem dan contact op. Dan zoeken we samen naar een oplossing. Wel is het belangrijk dat je de klacht binnen 2 weken na de bezorgdatum meldt. Daarna wordt het namelijk heel ingewikkeld om na te gaan wat er waar mis ging. Een klacht wordt altijd zo snel mogelijk behandeld en in ieder geval binnen 14 dagen na melding. Een klacht kun je telefonisch melden (040 245 4001) of per mail: hallo@plint.nl of per post. Stuur per post altijd een kopie van de pakbon of de factuur mee. Zonder de pakbon of factuur kunnen we je niet van dienst zijn. Plint Postbus 164 5600 AD Eindhoven.

  • Wat wij belangrijk vinden. 
  • We geloven niet in een wereldeconomie waarin alles voor een appel en een ei over de hele wereld wordt versleept. We zoeken het graag zo dicht mogelijk bij huis. Het liefst om de hoek, maar als dat niet lukt in ieder geval in Europa. Zo wordt de stof voor onze kussenslopen in Europa geweven en genaaid en in Nederland met de hand gezeefdrukt met watervaste inkt. De kussenslopen worden gevouwen en verpakt door leerlingen van het Arbeids Toelatings Centrum, een plek waar leerlingen vanaf 15 jaar met een IQ tot 80 worden opgeleid en begeleid naar een passende werkplek. 
  • Onze drukker is FSC (Forest Stewardship Council) en PEFC (Programme for the Endorsement of Forest Certification) gecertificeerd. Dit betekent naast duurzaam bosbeheer ook andere aspecten: behoud van biodiversiteit, bescherming van waterlopen, veiligheid van de bosarbeiders, en nog veel meer. Meer over FSC en PEFC kun je lezen op www.fsc.org en www.pefc.org
  • De inkt bevat geen agressieve oplosmiddelen (ook wel bekend als ‘Solvent Free inkt’) en bij het vervoer van de drukkerij naar ons magazijn worden de DICHTER.s verpakt in dozen van gerecycled papier.  

 



Terug naar het begin